خودروهای ترکیه ای در راه ایران

Import Fundamentals

به گزارش تحریریه، نمایشگاه بین المللی CES از سال ۱۹۶۷، ژانویه هر سال در لس آنجلس ایالات متحده برگزار می شود و در این نمایشگاه جدیدترین و مهم ترین نوآوری های کمپانی های دانش محور در زمینه الکترونیک را می بینیم. CES مخفف Consumer Electronics Show است و این عبارت معنای نمایشگاه الکترونیک مصرفی را می دهد. در واقع، در این نمایشگاه نوآوری های تکنولوژیک مصرفی را می بینیم که معمولاً آینده وسایل برقی را در سال های پیش رو رقم می زنند. گرچه با شیوع واریانت جدید کرونا با نام او میکرون بسیاری از کمپانی های بزرگ اعلام کرده اند که در این نمایشگاه شرکت نمی کنند، اما نشان خودروسازی ملی ترکیه یعنی تاگ اعلام کرده است که محصولات خود را به این نمایشگاه خواهد آورد.

 

نشان تاگ ترکیه یا TOGG که با نام گروه سرمایه گذاری مشترک خودرویی ترکیه هم شناخته می شود متشکل از پنج شرکت خودرویی ترکیه است که با هم تأسیس یک کارخانه بزرگ را برای تولید خودروهای برقی آغاز کرده اند. دو سال پیش بود که آن ها نمونه های اولیه از خودروهای خود را به نمایش گذاشتند و همان زمان هم اعلام شد که تولید قطعی اولین نسخه ها در سال ۲۰۲۲ آغاز می شود. اکنون با نزدیک شدن به سال میلادی جدید و موعد تولید آن ها به CES لس آنجلس آمده اند تا نشان دهند سطح قابل قبولی از کیفیت و کارایی را در خودروهای برقی تاگ ارائه می دهند. براساس شنیده ها، این کمپانی قرار است یک سدان و یک شاسی بلند را به عنوان پرتوتایپ به این نمایشگاه بیاورد، اما هنوز مشخص نیست که این دو خودرو همان خودروهایی هستند که قبلاً معرفی شده اند یا نمونه های جدید طراحی شده تاگ خواهند بود.

مشخصات فنی خودروهای تاگ ترکیه

هم سدان و هم شاسی بلند نشان تاگ ترکیه به صورت تک و دو موتوره عرضه خواهند شد. در نمونه تک موتوره پیشرانه الکتریکی توان تولید نهایت قدرت ۲۰۰ اسب بخار را خواهد داشت و در نسخه های قدرتمند دو موتوره این نهایت قدرت به ۴۰۰ اسب بخار می رسد. براساس اطلاعات اولیه ای که قبلاً منتشر شده بود در نسخه دو موتوره شتابگیری صفر تا صد در ۴٫۸ ثانیه انجام می شود و نسخه های تک موتوره در ۷٫۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسند. علاوه بر این، اعلام شده است در نسخه های پایه حداقل پیمایش با هر بار شارژ ۳۰۰ کیلومتر خواهد بود و در نسخه های قوی تر این عدد به ۵۰۰ کیلومتر می رسد که عدد راضی کننده‌ای است، اما هنوز اعلام نشده که اعداد اعلامی برای پیمایش براساس چه استانداری ثبت شده اند.

ایران مشتری احتمالی خودروهای ترکیه در آینده!

براساس پیش بینی های انجام شده و اطلاعاتی که قبلاً منتشر شده بود، کارخانه خودروی ملی ترکیه یا همان تاگ ترکیه اوایل ۲۰۲۲، یعنی در همین ماه های جاری، تکمیل می شود و تولید خودروهای برقی این نشان آغاز می شود. با این تفاصیل، ترکیه قطعاً نسخه های اولیه از نشان تاگ را در سال پیشِ رو به تولید و عرضه می رساند. در نظر داشته باشید ترکیه در سال های اخیر در شاخه تولید قطعات خودروهای بنزینی در رده قابل قبولی قرار گرفته است و به خصوص با اعمال دوباره تحریم ها علیه ایران، این کشور توانست تعاملی سازنده تر با قدرت های خودرو داشته باشد. اما آن ها به خوبی دریافته بودند آینده این صنعت را برقی ها می سازند و با هوشمندی کامل به سمت تولید خودروهای برقی رفتند. با وجود این که ایران سابقه بیش تری در این صنعت دارد و این صنعت دومین صنعت مهم کشور ما محسوب می شود، اما می بینیم که همسایه غربی ما با تعامل و ارتباط سازنده و درست در زمانی که ما درگیر تحریم ها و مجادله های مختلف بوده ایم، توانسته است تولید خودروهای برقی را آغاز کند. قبل تر در مطلبی آینده رو به مرگ تدریجی صنعت خودرو را با وضعیت فعلی تصویر کردیم و حالا با پیشرفت های ترکیه می توان پیش بینی کرد که با توجه به همسایه بودن با ترکیه، در آینده یکی از مشتریان خرید خودروهای تاگ ترکیه کشور ما باشد.

شرکت پیشگام تجارت غدیر

شرکت پیشگام تجارت غدیر به‌عنوان زیرمجموعه گروه بازرگانی و خدمات فعالیت بازرگانی خود را با هدف کمک به چرخه تولید و صنعت از سال 1391 آغاز نموده است.

تماس :

09138525201
شنبه تا چهارشنبه – ساعت 7:00 - 15:30
info@ptghadir.ir